Regulatorisk
4 maj 2022 13:33

High Coast Distillery anställer Haben Berhe som Chief Commercial Officer

Med start från och med mitten av maj anställs Haben Berhe som Chief Commercial Officer på High Coast Distillery AB med ansvar för att fortsätta bygga kvalitetsvarumärket High Coast Whisky samt etablera varumärket på den internationella marknaden. Haben kommer även ta plats i bolagets ledningsgrupp.

Haben kommer senast från en roll på det välkända ölvarumärket The Brooklyn Brewery där han varit instrumentell i utvecklandet av både marknadsföring, försäljning och organisation de senaste nio åren. Vd Henrik Persson och Haben har tidigare jobbat ihop under Henriks tid på Carlsberg.

• Det känns oerhört kul att få jobba ihop med Haben igen. Han har en erfarenhet och kunskap om varumärkesbyggande och försäljning som passar helt perfekt för det stadie High Coast Whisky befinner sig i, säger Henrik Persson, vd High Coast Whisky
  • Jag ser väldigt mycket fram emot den här möjligheten. High Coast Whisky är ett otroligt spännande företag med en verksamhet driven av passion och ett varumärke med enorma möjligheter framför sig. Med sin bas i det unika världsarvet Höga Kusten, som i sin tur ger upphov till makalöst god whisky, och med en börsnotering i ryggen så är framtiden minst sagt spänningsfylld. Det är en ära och ska bli väldigt kul att förvalta och hjälpa varumärket att etablera sig globalt, säger Haben Berhe.

Första arbetsdag blir den 16 maj och Haben kommer att utgå ifrån kontoret på Östgötagatan 23 i Stockholm men tillbringa en hel del tid uppe vid destilleriet i Bjärtrå.

henrik.persson@highcoastwhisky.se

Haben Berhe, CCO