Delårsrapport
28 augusti 2020 12:00

High Coast Distillery AB halvårsrapport

High Coast Distillery AB presenterar en halvårsrapport i skuggan av covid-19 som visar en nedgång i omsättning och ett sämre resultat än H1 2019.

Trots en stark start på året med +30% i omsättning i kvartal 1 har covid-19 påverkat omsättningen så pass i Q2 att total utveckling i H1 blir -24%. Resultatet blir också det negativt påverkat och stannar på -3.2mnkr vilket är ca 500kkr sämre än H1 2019.

• -Det är ingen tvekan om att covid-19 har påverkat både omsättning och resultat under första halvåret negativt, förklarar Henrik Persson, VD. Vi har dock inte suttit stilla och väntat på att pandemin ska blåsa över utan har minskat vår kostnadsmassa och utvecklat en rad nya covid-vänliga initiativ vilket kommer göra oss starkare i längden. Jag ser med tillförsikt fram emot andra halvan av 2020, avslutar Henrik Persson

Totala intäkter under H1 stannar på 23,45mnkr och resultatet för H1 blir -3,24mnkr.

Halvårsrapporten finns att ladda ned på https://highcoastwhisky.se/wp-content/uploads/under Finansiell information.