Regulatorisk
21 februari 2023 13:12

Henrik Persson lämnar som VD i High Coast Distillery AB. Linus Håkansson tillförordnas som VD i bolaget.

Styrelsen för High Coast Distillery AB har idag beslutat att Henrik Persson lämnar befattningen som verkställande direktör i bolaget. Från samma tidpunkt har styrelsen utsett Linus Håkansson som tillförordnad verkställande direktör i High Coast Distillery AB.
  • Bolaget har utvecklats väl under senare år. Styrelsen anser att den fortsatta tillväxten erfordrar ett nytt ledarskap och har inlett arbetet med rekrytering av ny ordinarie VD, säger styrelsens ordförande Anders Källström.
  • Jag är fast i övertygelsen om att vi ska fortsätta bygga ett växande och lönsamt företag. Tillsammans med alla medarbetare ska vi se till att fortsatt möta marknaden med whisky av högsta premiumklass och en uppskattad besöksdestination i Bjärtrå, säger Linus Håkansson, tf. verkställande direktör och sedan tidigare platschef vid bolagets huvudanläggning i Sörviken, Bjärtrå.

High Coast Distillery AB har sitt säte i Bjärtrå, Kramfors och har sedan starten 2009 utvecklats till ett av Sveriges ledande Whiskydestillerier. Bolagets omsättning uppgår till ca 60 mkr och har 25 årsanställda (2021)

För ytterligare information:

Styrelsens ordförande Anders Källström, mobil: 070–6295502